throwback / sälen

 
 
jakobsberg → tandådalen: på fredagseftermiddagen begav vi oss av mot älskade sälen för första gången på närmare tio år (!!). hamnade i en halvtimmes bilkö, åt choklad, lyssnade på musik och stirrade ut i vintermörkret. stannade på en restaurang där jag åt en supergod thaiwok med ris och resterande medlemmar i familjen åt kebabtallrik med pommes. mkt nöjda och glada allihopa anlände vi till stugan fem minuter senare.
 
 
 
 
 
 
dag 1: vädret sög verkligen, var nära på att blåsa omkull x antal gånger, men gud så mysigt det var ändå. åt lunch i backen, är så himla svag för dessa fjällstugor/byggnader/restauranger och all inredning. så jäkla mysigt, och maten var dessutom supergod. återförenades sedan med trähästen i trollskogen som jag dyrkade som barn. nöjd och glad lämnade vi hundfjället som vi besökt under denna dag och begav oss hem till stugan igen för skidåkarmiddag och kortspel.
 
 
 
 
dag 2: fantastiskt väder!! solsken och svinkallt, precis som det ska vara. åkte nypistat till en början och ägnade mig sen åt lite teknikträning bland pucklar och off-pist med pappa. så jäkla kul!! efter ett antal timmar i backen begav vi oss hemåt till kära jakan igen. en himla mysig helg med familjen som fick mig att känna mig väldigt nostalgisk och extremt lugn. trivs som fisken i vattnet på dessa ställen.
Allmänt | |
Upp