tvåtusenfjorton

 
Hur har ditt 2014 varit? det har varit fantastiskt!! det hela började med skivor hit och dit, studentmössor, gåiklackarövningar, studentklänningsletande, shopping och alkohol. fortsatt av ett utspring och ölsprutande ungdomar på en långsamt åkande flakbil. sen blev det sommar på riktigt och vi for till ayia napa efter många sena sommarnätter, grillkvällar och drinkkvällar i glashus, på altaner och i vardagsrum. träffade fantastiskt roliga människor som jag sedan upplevde några fler äventyr med. det blev camping, kräftskiva och en helg i bålsta som mestadels är svart. när hösten kom firade vi födelsedagar, hurrade för fina färger på löven, gick på fler konsterer och levde livet. som jag gjort hela året. och det har verkligen varit fantastiskt.
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? yesbox!! TAGIT STUDENTEN är verkligen något att hurra över, gråtit över vänner som flyttat till andra länder och städer, hurrat över att de kommit hem igen, träffat underbara människor, druckit mer alkohol än tidigare udner mitt liv (tyvärrrrr detta kräver ett stopp), paddlat kanot, gått på en riktig konsert, gått på bröllop (!!), sagt jag älskar dig till en person utanför familj o vänner för första gången i mitt liv, och massa mer. badat i öl hamnar nog på topp tio listan faktiskt. flaket kommer jag minnas hela livet.
 
 
 
Tror du att år 2015 kommer blir bättre? kan faktiskt bli rätt svårt att toppa detta år med allt som hänt, men självklart finns det alltid saker som kan göra livet bättre. däremot tror jag att 2015 kommer bli awesome det med. vi tar emot det nya året med den inställningen åtminstone!!
 
Blev du kär i år? bara ifall det är möjligt att bli kär i samma person flera gånger om.
 
Vilket datum från 2014 kommer du aldrig glömma? 1 april då vi hade vår skiva och det verkligen spårade totalt för de flesta. 5 juni då jag sprang ut från ubg för glatta livet. 15 december då vi fick säga hejdå till världens finaste katt. sen finns det många minnen utan datum, både goa o mindre så.
 
Vad är din största framgång 2014? öööhm jag vet faktiskt inte haha. nä men att det gått framåt så mycket på jobbet och att jag fick betyg över förväntan. de va himlahimla kul ska ni veta!! och att jag fick komma på arbetsintervju på vapiano, även om det inte gick superbra och jag inte fick jobbet så är jag himla stolt över mig själv för det!
 
 
Bästa köpet? utan att tveka en sekund, dessa skor:
 
 
Vad spenderade du mest pengar på? samma som förra året antagligen: kläder, mat, sprit/alkohol och coooolaaaaa.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? jaa massor av saker har gjort mig riktigt glad. att det gått så pass bra på jobbet, att jag har vågat göra nya saker och sagt de där sakerna man egentligen inte vågar säga, att jag har fått höra så himla fina ord från många, har verkligen blivit stöttad av mina vänner till hundra procent. men jag har även själv sagt saker till personer som gjort dom och mig glada, och stöttat mina vänner för det är ju det man mår så himla fint och bra av.
 
 
 
 
Vilka sånger kommer påminna dig om 2014? så himlahimla många. thomas stenströms nya album fulkultur, coldplays album ghost stories, de flesta låtar med the 1975 men framförallt chocolate och robbers, många låtar av markus krunegård, håkan hellström och en massa andra svenska artister, ben howard, wakey!wakey! och så många många fler. massa partymusik från napa och andra delar av sommaren och studenten och hösten och alla galna fester och utekvällar. fint.
 
Vem har du umgåts med mest? bianca och gurra antagligen!! fint.
 
Bästa minnet från 2014? STUDENTEN, men även ayia napa, campingen, kryssningen och alla konserter. allt fint helt enkelt heheh.
 
 
Är det något du saknar år 2014 och vill ha 2015? jag vet faktiskt inte, i detta nu känns det fan som att jag verkligen har allt.
 
Vad önskar du att du gjort mer? sova kanske. är för duktig och van vid det där med sömnbrist. tjatat lite mer på min chef skulle nog varit bra också haha!
 
Vad önskar du att du gjort mindre? övertänkt varenda något jobbig/problematisk situation, borde istället bara levt i nuet och tagit det som det kom. det blir så mycket lättare då.

Vilka länder besökte du? österrike och grekland. två favoriter.
 
 
 
Ångrar du någonting? ja
 
Har du varit sjuk eller skadat dig? inget utöver det vanliga, dvs förkylningar och blåmärken efter knasiga fyllor. har däremot upplevt lite hjärtesorg men det hör väl till allt det där fina ändå på något sätt.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? gladare!! därav det fantastiska. trots att en tid under hösten verkligen var pest och gjorde att jag bara ville sjunka genom marken. MEN jag tog mig ur det och allt blev lättare på tre sekunder. det kan jag helt ärligt säga att jag är stolt över, att jag vågade göra vad som skrämde mig allra mest faktiskt.
 
Favoritprogram på tv? för många för att ens börja nämna ett. fast inte på tv utan har glott via netflix detta år.
 
Största musikaliska upptäckten? the 1975 utan tvekan.
 
 
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? inte just när jag fyllde år men när jag tog studenten fick jag min ÄLSKADE nikon d5200. så mkt tacksamhet där.
 
Något du önskade dig men inte fick? ja men det spelar ingen roll för fick annat fint istället. materiella ting är inte heller allt kära vänner.
 
Vad gjorde du på din födelsedag? hängde med mina bästa, såg markus krunegård live, åt god mat på vapiano och spårade sedan gå marquises dansgolv. himla fint var det vill jag lova.
 
Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? ja det finns det säkert!
 
Vad fick dig att må bra? familjen, vänner, nya upplevelser och nya bekantskaper!
 
Vem saknade du? flera personer faktiskt, men det är sånt som händer alla kan man ju försöka trösta sig med.
 
De bästa nya människorna du träffade? våra något spårade ayia napa-grannar haha som jag upplevt mkt kul med efter det!! tack för det fina ni.
 
 
Det bästa du har åstadkommit i år? har växt så himla mycket som person och blivit tryggare i mig själv. har även fått så himla fin vänskap med mina närmsta vänner, har verkligen fått svar på vilka människor jag ska hålla extra hårt i.
 
Har du brutit kontakten med någon vän? näe men har väl inte hållt så bra kontakt med vissa personer som jag kanske borde ha gjort, som jag önskar att jag hade gjort. men det är väl sånt som händer.
 
Har du kysst någon 2014? sisi
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2015: försök se livet från den ljusa sidan och håll hårt i det som är positivt. fortsätt våga. vågavågavåga. utmana dig själv ännu mer, försök att inte övertänka lika mycket som du brukar och lev livet. lev livet så himla mycket.
Allmänt | |
Upp